Actele de procedura ar putea fi efectuate in forma electronica

feature photo

Uniunea Nationala a Barourilor din Romania a dat publicitatii adresa nr. 1/28218/IT/24.03.2011 a Ministerului Justitiei adresata domnului avocat Gheorghe Florea, Presedintele Uniunii Nationale a Barourilor din Romania, referitor la accesul avocatilor la aplicatia ECRIS.

Urmare a discutiilor dintre reprezentantii Ministerului Justitiei si cei ai Uniunii Nationale a Barourilor din Romania privind accesul avocatilor la aplicatia ECRIS in vederea studierii dosarelor de acasa sau de la sediul profesional, va aducem la cunostinta faptul ca, in acest scop, Ministerul Justitiei a elaborat un proiect privind dezvoltarea site-urilor pentru efectuarea actelor de procedura in forma electronica, in materie civila si comerciala, sau, dupa caz, in alte materii.

Dezvoltarea acestui proiect presupune:

• dezvoltarea site-uri lor pentru fiecare materie ce va face obiect al proiectului, securizarea acestora, interconectarea cu aplicatia ECRIS instante, pentru implementarea procedurii electronice in vederea efectuarii actelor de procedura, atat cat este posibil, in forma electronica;
• accesul la bazele de date corespunzatoare, preluate automat din sistemul ECRIS, pe baza de semnatura electronica si/sau utilizand user si parola creat automat de sistemul ce se dezvolta;
• modificarea si completarea normelor in materia semnaturii electronice, dupa caz, cu reglementarea acestora pentru sistemul judiciar prin Ordin al Ministrului justitiei;
• posibilitatea de depunere de documente in forma electronica, scanate sau in alte formate, care sa fie transmise automat la dosarul aflat pe rolul instantei competente in functie de numarul unic al dosarului si stadiul procesual, cu dezvoltarea corelativa de interfete specifice;
• comunicarea actelor de procedura si hotarari lor judecatoresti in forma electronica, securizata;
• implementarea de formulare standard pentru preluarea datelor relevante, introducerea acestora conform normelor de utilizare de justitiabilii inregistrati si validati de sistem, transferul datelor in sistemul ECRIS urmand o procedura de validare, predefinita, dupa caz;
• crearea in mod automat a hotarari lor judecatoresti standard, in materiile si pentru obiectele care permit aceasta, pe baza deciziei completului competent, in urma indeplinirii procedurii si verificarii actelor depuse, in conformitate cu normele procedurale in vigoare.

Precizam ca acest proiect este una dintre prioritatile Strategiei de informatizare a sistemului judiciar pe perioada 2010 – 2015, iar Ministerul Justitiei urmeaza a efectua demersurile necesare in vederea obtinerii de finantare de la bugetul statului sau in vederea atragerii de fonduri structurale in vederea implementarii acestuia.

Sursa: UNBR

Adauga un comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Detalii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close