ANRMAP semnaleaza un nivel scazut de pregatire a autoritatilor contractante in cadrul procedurilor de atribuire

KPMGConform art. 331 din OUG 34/2006, Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice (ANRMAP) evalueaza, inainte de transmiterea spre publicare a invitatiei de participare/anuntului de participare, conformitatea cu legislatia aplicabila in domeniul achizitiilor publice a documentatiei de atribuire aferente contractelor de achizitie publica care intra sub incidenta prevederilor ordonantei de urgenta, fara ca aceasta evaluare sa aiba in vedere caietul de sarcini sau documentatia descriptiva, dupa caz.

Conform unui raport statistic recent realizat de ANRMAP, documentatiile de atribuire acceptate din prima evaluare reprezinta un procent de numai 23,82% din totalul documentatiilor transmise in anul 2012 spre evaluare de catre autoritatile contractante.

Acest fapt reflecta, conform autoritatii, un grad de pregatire scazut al documentatiilor in ceea ce priveste conformitatea cu legislatia aplicabila in domeniul achizitiilor publice.
Concluziile ANRMAP, desi se refera punctual la pregatirea documentatiilor de atribuire, pot fi extinse in mod virtual la intregul proces al achizitiilor publice avand in vedere faptul ca, in majoritatea cazurilor, aparatul administrativ insarcinat cu elaborarea documentatiei va coordona si procedurile de atribuire la nivelul autoritatilor contractante.

Desi cauzele unor astfel de rezultate ingrijoratoare isi pot gasi explicatii diverse (de exemplu, aglomerarea excesiva a personalului de specialitate, instruirea insuficienta etc.) impactul asupra ofertantilor este fara indoiala unul critic. Intr-un context in care concurenta pentru obtinerea de contracte intr-o piata a achizitiilor publice din ce in ce mai contractata creeaza deja presiuni si provocari specifice, ofertantii trebuie sa fie pregatiti sa contracareze inconvenientele cauzate prin diverse vicii procedurale si de fond ce pot afecta negativ rezultatul demersului lor.

In acest sens, legislatia nationala pune la dispozitie o serie de instrumente care, utilizate intr-o maniera strategica, isi pot dovedi o utilitate bivalenta, ajutand ofertantul sa se protejeze impotriva aspectelor procedurale neconforme ale autoritatii contractante si, in acelasi timp, sprijinind-o si pe aceasta din urma prin identificarea (si in cele din urma corectarea) acelor aspecte ce ii afecteaza capacitatea de a implementa procedura intr-o maniera conforma cu prevederile legale.

Sursa: KPMG, Nemoianu Attorneys at Law

Adauga un comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Detalii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close